همسة حب ولمسة حنان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

همسة حب ولمسة حنان

مرحبا بكم ..........منكم واليكم .........نستمر معكم دائما

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
kareem
Admin.com
Admin.com
kareem

ذكر

الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة Empty
مُساهمةموضوع: الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة   الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة I_icon_minitimeالإثنين مايو 28, 2007 5:40 am

الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة Fgfsgsdfdsik2

إذا أتيحت لك الفرصة لأن تسمع بكل صدق وصراحة رأي المقربين إليك فيك .. هل ستحب أن تسمعهم؟

2.لو احترق منزلك فجأة وكان جميع من فيه خارجة وأصبحت لديك الفرصة لإنقاذ شيء من أشياءك بالداخل ..ماذا سيكون؟

3.لو أخبرت إنسان عن 3 أشياء يقوم بها يوميا وستكون حياته سعيدة بم تنصحه؟

4.لو أعطيت جائزة نوبل ففي أي مجال تحب أن تكون الجائزة؟

5.لو أرغمت على العيش في الزنزانة (( السجن )) لمدة سنتين مع شخص واحد .. من ستختار هذا الشخص؟

6.لو لم تكن في وظيفتك ماذا تريد أن تصبح؟

7.من أحب الناس إليك؟

8.ما الذي يغضبك؟

9.ما الذي لا تحبه إطلاقا؟

10.متى تشعر بالسعادة؟

عاوز اشوف الاجابات بسرعة يا جماعة عشان الحلقة القادمه الموضوع هيكبر والاسئلة هتكتر
[/center][/size]
DECOOO0
مجموعة الخبراء
مجموعة الخبراء
DECOOO0

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة   الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة I_icon_minitimeالإثنين مايو 28, 2007 10:05 am

الله الله الله الله هو احنا هنقطع على بعض ولا ايه عموما يا سيدى ولا يهمك انا و انت واحد المهم بس كنت عايز اقول ان الموضوع مهم كتير فعلا و عموما يا سيدى انا هجوبك بردو بص يا سيدى

هو بالنسبه للسوال الاول انا بعمل فيه بمثل .... من القلب للقلب رسول ... بمعنى ان الشخص اللى قدامى انا بحبه و حاسس انه بيحبنى ما فيش مانع يقول رايه وعلى الملاء كمان حتى لو كان رايه ده ضدى اما اذا كان الشخص ده مش متقبله فانا لا اسمع اليه بالمره حتى لو كان بيمدح فيها ....مفهوم

نيجى للسؤال الثانى ....اكيد يعنى يا كيمو ما خف حمله و غلا ثمنه و ساعتها محدش بيفكر انه هيجيب ايه ولا هيسيب ايه ولا بيكون عامل للظروف دى يعنى ربنا ما يجيب حرايق اما اذا كان فى حد منمر على حاجه يشيلها معاه لما يحصل حاجه ذى دى سورى يعنى فى الكلام ده يبقى تمبل الصراحه و مالهوش لازمه بقى نطول اكتر من كده علشان ما اشردهوش الشخص ده

اما السؤال الثالث ده فعجبنى جدا الصراحه شوف يا باشا اولا هنصحه بالتقرب من الله لانى بعتقد ان ده كفايه و ثانيا انه يحسن معامله والديه لانها عاقبه للاولى طبعا و ثالثا يتقى الله فيما يملك او يعول اى كان اذا كان رب اسره او مدير شركه او اى شئ تانى (كلكم راع و كلكم مسؤال عن رعيته ) و اظن المسج وصل

امال السؤال الرابع ده فامشكلته مشكله لانها بعيده المنااااااااااااااااااال جدا جدا جدا و مع ذلك يا سيدى اتمنى انها تكون فى السلام حتى استطيع نشر السلام فى منطقه الدول العربيه حتى و مش هطلع طماع و اقول الارض بحالها بس يا ريت لو منطقه الدول العربيه لاناه و بلا فخر اكتر دول متهانه على مر التاريخ الصراحه و انا سعات كتير بكره انى بقيت عربى فى يوم من الايام بس برجع و اقول ان النبى عربى و الحمد لله اهى ماشيه

اما السؤال الخامس فاكيد و بكل تاكيد يعنى هيكون شخص انا بحبه و على ذلك يا اما هيكون والدتى او من احب و فى الغالب اعتقد انها والدتى لانى بصراحه لم التقى بمن تستحق قلبى و حنانى و لانى الصراحه مش بقدر استغنا عن والدتى و ربنا يخليهالى فى الدنيا يا رب

هههههههه اما السؤال السادس ده بقى الواحد مش فارقه معاه انه يكون ايه المهم ان الشغلانه تيجى و بس و اعتقد كده كفايه يعنى اما بقى اذا كان الاختبار ده على اساس انه احلام فلازم بقى الواحد يحلم و هو انا هدفع حاجه من جيبى يعنى ولا الاحلام عليها ضرايب بص يا سيدى انا نفسى اشتغل هو الصراحه انا ما عارف اختار ايه بس المهم اللى انا عارفه انى ما اكون بتحكم فيها على حد لان تحكمى وحش لو الشغل اللى قدامى ما عجبنيش (ان الله يحب اذا عمل احدكم عملا ان يتقنه ) و انا بحب امشى بالحديث ده

و الدتى ....... و انى اكتفيت بهذه الكلمه حتى لا اطيل عليكم فى الشرح

الكذب
و الدليل على ذلك امضائى الاخير ده ...المخلص لان اهم شى هو الاخلاص و الحمد لله انا مش بملك غيره lol! lol!
الخديعه

و الله حتى الان ما شعربت بيها و الحمد لله بس ربنا يسهل و يمكن نحسها فى يوم

و فى النهايه ارجو انى ما كانش ازعجتكم يا جماعه

المخلص >>>>>>>DECOOO0 afro farao afro
kareem
Admin.com
Admin.com
kareem

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة   الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة I_icon_minitimeالجمعة يونيو 01, 2007 5:35 pm

جميل الرد اوى يا خالد بس لازم تعرف اية هو هدفك فى الحياه مش حكاية اى شغل وخلاص المهم تكون انت بتحب اية

مشكور ليك جدا خالد

الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة 15751610
Admin
Admin.com
Admin.com
Admin

مُساهمةموضوع: رد: الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة   الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 05, 2007 5:38 am

إذا أتيحت لك الفرصة لأن تسمع بكل صدق وصراحة رأي المقربين إليك فيك .. هل ستحب أن تسمعهم؟

حسمعهم جدا لانهم مقربين والصديق من صدقك القول ولاتخاف الا من كثرت مدح الاخرين فيك وبالعكس حبقى مبسوط ان في حد بيواجهني بعيوبي علشان اعالجها دا شيء يسعدني

2.لو احترق منزلك فجأة وكان جميع من فيه خارجة وأصبحت لديك الفرصة لإنقاذ شيء من أشياءك بالداخل ..ماذا سيكون؟

مدام كل افراد الاسره الحمد لله في سلام وامان ولا شيء يسوى خالص بعد ذلك في سبيل امان الانسان

3.لو أخبرت إنسان عن 3 أشياء يقوم بها يوميا وستكون حياته سعيدة بم تنصحه؟

الصلاة ذكر الله عزوجل اتقان عمله واخلاص النيه لله سبحانه وتعالى
4.لو أعطيت جائزة نوبل ففي أي مجال تحب أن تكون الجائزة؟
أتمنى تكون في اللغه العربيه أعظم واجل لغة عرفها التاريخ ليعرف العالم من خلالها قيمتها ومن هو رسول الله صلى الله عليه وسلم ومن هم الارهابين كما يزعمون اهم من حملوا في قلوبهم القران ام من رفعوا شعار الحضارات وقتلوا ودمروا وخربوا

5.لو أرغمت على العيش في الزنزانة (( السجن )) لمدة سنتين مع شخص واحد .. من ستختار هذا الشخص؟

لو ارغمت طبعا مش حختار حد لان دي زنزانه يعني محته ومينفعش اختار حد بحبه لاني كدخ يبقى مبحبهوش لو خيروني حختار اعيش في الزنزانه مع نفسي ولا اني اذي حد حتى لو مبحبهوش فرضا يعين الحب بعيد عن اي اذي فاختار نفسي

6.لو لم تكن في وظيفتك ماذا تريد أن تصبح؟
انا مش في وظيفه الان لكني اتمنى أن أكون عالما وقبل العالم اتمنى أن اتعلم أن أكون متعلما جيدا او طالبا جيدا حتى استطيع أن اكون عالما متواضعا

7.من أحب الناس إليك؟
الحب مراتب في هذه الدنيا لكن الحب الدائم في هذة الدنيا هو الاسرة والحب المكمل لهذا ولكنه حب عفوي من اختيارنا الاصدقاء الاسره هيا حب جبلي يعني اجباري للانسان لكن الاصدقاء اختيار والاختيار في الحب يعطي جمال

8.ما الذي يغضبك؟
أن يتظاهر أحد بما ليس هوا فيه (كذب خداع غدر اصطناع الحب )

9.ما الذي لا تحبه إطلاقا؟
ان يخدعك ويكذب عليك شخص وانت تكون صادق معه (لاننا لاننكر كلنا نكذب دا داء في الجميع ولكن اذا تكون صادق يخدعك الذي تصدق معه دا شيء قاتل)
اللهم اجعلنا من الصادقين المخلصين

10.متى تشعر بالسعادة؟
عندما اري السعادة في عيون المقربين لي هذه قمة السعادة التي لا تشترى بالمال ولا تقدر بثمن

منتظر ردودك يا مبدع كريم دائما مبدع وخلوق

https://thefirst.ahlamontada.net
kareem
Admin.com
Admin.com
kareem

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة   الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 05, 2007 3:39 pm

مشكور ليك يا بيدو على المشاركة فى الموضوع واتمنى انى اشوف اعضاء تانى تدخل وتجاوب بكل صدق وصراحة

مشكوووووووور جدا للجميع
can_yama_can
عضو ذهبي
عضو ذهبي

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة   الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 05, 2007 10:58 pm

1- اكيد طبعا لابد من ان اسمع راى صديقى لان قوله صدق

2- اكيد الانسان بطبعة طماع فاكيد هشيوف كل ما خف وزنة وغلى ثمنه

3- الصلاه وذكر الله اولا ثانيا البر بالوالدين ثانيا الاخلاص فى العمل ثالثا

4- اتمنى ان اخد جائزه نوبل فى الكيمياء لانى عاشق للمواد الكيماوية

5- اختار افضل شىء عندى وهو القلم والورقه

6- لو انا مش فى وظيفة اتمنى انى اكون من الرحاله لانى بحب السفر كتيررر

7- احب الناس الى اسرتى ثم اصدقائى

8- اللى يغضبنى بجد اى حدى يجى جمب ودنى اقطع ايدة بجد

9- اكله المحشى وخاصة الكوسة

10- عندما ارى السعاده مرسومه على وجوه الاخرين وبالاخص اسرتى واصدقائى

مشكوووووور لبك يا مااااااااااااااااااان

الحلقة الاولى من الاسئلة الغريبة ؟؟ بس عاوز الاجابة بصراحة
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اليكم لعبة جديدة اللى عاوز يلعب يتفضل يدخل ويشوف ....!!!
» الحلقة الاولى من التاريخ الأسلامى.........انتظروني