همسة حب ولمسة حنان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

همسة حب ولمسة حنان

مرحبا بكم ..........منكم واليكم .........نستمر معكم دائما

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح

marwa_samer
kareem
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
kareem
Admin.com
Admin.com
kareem

ذكر

هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح Empty
مُساهمةموضوع: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالخميس مايو 31, 2007 12:48 pm

هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I5822810

هل يمكن ان تحب شخصا دون ان تراه في حياتك ابدا ؟؟

حبيت اطرح موضوع عليكم موضوع العصر موضوع بيشغل بال كل الشباب في عصرنا دة او نقدر نقول

معظم الشباب والبنات بيشغلهم تقدر تحب شخص من غير ما تشوفه ؟؟؟

خلينا نتناقش في الموضوع المهم دة وكل واحد يكتب رايه ونتناقش فيه كلنا
هل تستطيع ان تحب شخصا دون ان تراه مسبقا على الاطلاق ؟؟

هذا سؤال يمكن طرحه على كل من لديه خبرة او تصور في هذا الموضوع

هذه الحالة تنطبق على التعرف على شخص ما عن طريق الانترنت

سواء في المنتديات او الشات او المسنجر ، او حتى من خلال المحادثات التليفونية !!

هل التواصل عبر الماسينجر كافي للتعرف على الشخص؟؟؟

ام انك ضد هذا النوع من الحب ...

وتعتبره تسلية وقضاء وقت وتعبئة فراغ لا اكثر ...

هل تؤيد او لا تؤيد هذا النوع من الحب .....؟؟؟؟؟

وهل احببت شخصا لم تعرفه ولم تراه ابدا في حياتك .....؟؟؟؟

ياريت متبخلوش عليا في ردودكم واراءكم عشان بجد دة موضوع مهم اوي

هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح 50-76

عدل سابقا من قبل في الإثنين يونيو 04, 2007 10:38 am عدل 1 مرات
marwa_samer
عضو جديد
عضو جديد
marwa_samer

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالخميس مايو 31, 2007 3:46 pm

أنا راي الشخصى اه ممكن احب حد من غير ما اشوفة ودة فعلا اللى حصل معايا انى حبيت واحد من النت لا شوفته ولا شافنى وكانت كل علاقتنا النت والتليفون وكانت علاقه جميلة اجمل علاقة فى حياتى واجمل مشاعر مريت بيها لكن للاسف الحلو مابيكملش لاننا فعلا مشفناش بعض فيه تفاصيل كتير كانت غايبة عنى وعنه ودة حيبقى السبب فى البعد لكن الحب نفسه موجود ومعتقدش انه حينتهى لكن فكره الحب عن بعد ديه موجودة وحصلت كتير [center]
Admin
Admin.com
Admin.com
Admin

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالخميس مايو 31, 2007 4:26 pm

ان الحب هو الحب فى اى زمان ومكان لايرتبط بشخص وانما يرتبط باحساس وصدق فى المشاعر مهما كانت وايمنا وجدت وليس ارتباطها بشخص بعينة ولا مكان ولا زمان فالحب ياتى لاتعلم من اين ولكن لابد اذا اتى ان تحاول بقدر ما تسطتيع ان تحافظ علية ولا يعلم اى منا متى يحب وكيف يحب ومن يحب هذا هو الحب معناه فى احساسة سعادتة فى ملامسة القلوب فالحب ليس له تعريف ثابت ولكن وطنة الوحيد هو القلب الصادق فابحثوا فى انفسكوا عن الصدق ستجدون الحب ومن السهل ان تحب ولكن من الاصعب ان تحافظ على هذا الحب

انا الفارس الذى خاض جميع الحروب

ولكنى لم اكسب اى حروب

ورحلت ورحلت قدمى بين الدروب

كنت مقدام فى المعارك

ولم يعرف قلبى الهروب

كسر سيفى وخارت قواى

وقتلوا حصانى ولكنى لن اتوب

معى قلمى ولسانى وقلبى

بهم اغير كل مقلوب

فكلمه الحق فى هذا الزمن

تجعل الشخص موقوف

وغير مرغوب

سيبقى الحب ابد الدهر ولا ينتهى حتى بموت الانسان فيموت الانسان وقلبة حى وكثير من الناس يحيى قلبة وهو ميت فليختار كل منا حياه قلبة قبل حياه بدنه وان حياه القلوب سعادتة فى كل الدروب فلك يا من تحب كل حبى وامتنانى

شكرا للجميع
https://thefirst.ahlamontada.net
kareem
Admin.com
Admin.com
kareem

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالخميس مايو 31, 2007 8:50 pm

شكرا يا جماعة على الردود العظيمة دى اللى خلت الموضوع بتاعى كانة مش موضوع دة طلع يدوب سطرين بس

ورائع اوى يا مروة الكلام بتاعك وانت كمان يا بيدو اكثر من الرئع دائما

ومشكورررررررر للجميع واتمنى ان الموضوع ميكنش ازعج حد
Admin
Admin.com
Admin.com
Admin

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالإثنين يونيو 04, 2007 9:11 am

مشكور يا كريم وفين الردود الباقيه يا جماعة انا بحزن لما يبقى موضوع كويس ومياخدش ردرو كده يلا وروني الهمه
DECOOO0
مجموعة الخبراء
مجموعة الخبراء
DECOOO0

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالإثنين يونيو 04, 2007 10:45 am

و الله يا جماعه الموضوع جميل جدا و مهم جدا ( و قصير جدا ) بس انا كنت عايز اوضح حاجه هى ان موضوع انى مثلا احب حد من غير ما اشوفه دى كتيييييييييييييييييييير جدا و الله و ما فيش اكتر من كده خصوصا من ساعه ما بدات تكتر النت كافه و النت عامتا يعنى و كمان كنت احب اشكر كريم على موضوعه الهايل ده و مروه طبعا لانها رسمت لينا تجربه اثبات للحاله انها موجوده بينا فعلا الحكايه دى
و اخرا احب اشكر شاعرا العظيم بيدو باشا على رده و على مجهوده و على اسلوبه المميز الصراحه ( و اللى بيفضحه فى كل مكان ....ههههههههههه) و احب اقوله ان كلامه دئما يصل للقلب قبل العقل و ده شئ كده لله فى لله و الله الراجل ده يخسره اللى ما يفهمهوش و يكسبه اللى يعرف هو عايز ايه او بيفكر فى ايه و ربنا يهدى النفوس ..................و دمتم

lol! lol! lol!

المخلص >>>>>>>>DECOOO0 afro farao afro
can_yama_can
عضو ذهبي
عضو ذهبي

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالإثنين يونيو 04, 2007 12:40 pm

مشكور يا كريم على الموضوع لانة بجد مهم وانا ممكن احب شخص من غير ما اشوفة بس هناك فرق بين الحب والارتباط لان انا ممكن احب الشخص ده بس ما ارتبطش بية دة مش عشان ان اساس الارتباط يكون اول حاجة فية عامل الشكل لا لكن المفروض يكون برضوا فى قبول من الطرفين فى كل حاجة اولا حاجة منهم الاخلاق والتربية وفى الاخر الشكل او صورة الشخص لان الحب ممكن يكون اكبرمن اى شىء

ميرسى كريم على الموضوع وميرسى ليك يا بيدو على الرد الرائع
Janja
كبير الأعضاء
كبير الأعضاء

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالإثنين يونيو 04, 2007 11:35 pm

الحب هوه الحب فى كل مكان ووقت وزمان انا حقيقى اتفق جدااا مع بيدو..

بس انا كان ليه راى..
فى ناس كتييير بتكون شخصيات مختلفة على النت والتشات غير الواقع ..
يعنى مثلا واحد يكون بيتكلم بلباقة جدااا واسلوبة جميل وكلامه اجمل ولكن فى الواقع تاتى الصدمة الكبرى ..
وده مش كلام ده فعل لانه حصل مع احد الاصدقاء .. انها اتعرفت على شخص من المنتدى وبعدين التشات وكان انسان جميل حقيقى وده على كلامها طبعا وبعدين عندما كان اللقاء كانت المفاجاه انه مش عارف يتكلم كلمتين على بعض وانسان غريييب جدااا غير اللى هيه عرفته واتكلمت معاه

انا مش عارفة بس هوه ممكن تكون الطريقة دى امر نسبى بين شخص واخر

لكن انا عن نفسى مقتنعة بس الافضل انى ارتبط بشخص واحبه فى الواقع الملموس

وشكراا كريم لموضوعك الشيق واسفه للاطالة
http://www.msn.com
kareem
Admin.com
Admin.com
kareem

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالإثنين يونيو 04, 2007 11:57 pm

شكرا ليكى اسراء على المشاركة الجميلة دى وانتى رائيك دائما بيكون على حق لان اكيد التعارف على النت بيكون غير الحقيقة بس مش كل الناس زى بعضها

مشكووووووووور ليكى اسراء على اهتمامك بالمواضيع
Janja
كبير الأعضاء
كبير الأعضاء

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 05, 2007 12:17 am

مشكوور كريم جدااا ...

وانا فعلا قلت ان مش كل الناس كده
بدليل انت وبيدو وديكو من الواضح جدااا انكم شخصيات رائعة يكسب الكثييير من يعرفكم
http://www.msn.com
Admin
Admin.com
Admin.com
Admin

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 05, 2007 6:20 am

اسراء متفق معاكي تمام في اللي بتقوليه لكن الحب يترجم لافعال وليس تصرفات فالحب يتعدى اي خطوط واي حواجز لان الحب يعلم من لا يتعلم الحب صدق واحساس وتضحيه واحساس بالامان فالحب لازم يكون شيء ملموس دا شيء مفروغ منه ولكن الحب الحقيقه لا ندري انجده حقيقه ام ع النت ويصبح شيء ملموس ام صدفه هذل هو الحب ليس له زمن ولا مكان ولا ميعاد وناس تعيش تدور على الحب متلاقيهوش وناس تلاقيه ومتعرفش تحافظ عليه وناس تعيش وتموت وهيا بدور عليه وناس عاشت من غير ما تحب يارب يجعلنا من الناس اللي تقابل حب صادق وتعرف تحافظ عليه لانه هوا المستمر اسراء دايما جميلة ودايما ارائك تتفاعل دائما وانت اردد انت الجمال وسره عيناكي وشكرا كريم اللي جامع دائما المبدعين معك
kareem
Admin.com
Admin.com
kareem

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح   هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 05, 2007 3:25 pm

تحياتى للجميع على المشاركه فى الموضوع وتحياتى ليك يا بيدو على الشرح الوافى جدا لاتعليق بعد كلامك ايها المبدع

هل يمكن ان تحب شخص دون ان تراه........... سوال مهم جدا يطرح
صفحة 1 من اصل 1