همسة حب ولمسة حنان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

همسة حب ولمسة حنان

مرحبا بكم ..........منكم واليكم .........نستمر معكم دائما

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin.com
Admin.com
Admin

المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء Empty
مُساهمةموضوع: المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء   المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء I_icon_minitimeالإثنين يونيو 11, 2007 1:30 pm

محكمة : نادي على متهم الغرام في منتدى همساااااااااااااااااااااات
كريم
قول والله العظيم أقول الحق القسم المقدس
اليك اسئلة المحكمة وننتظر اجاباتك ايها المتهم

ما معنى الحب بالنسية اليك؟
هل أحببت قبل ذلك ؟
هل كان لك حب أول؟
لو كانت الاجابة نعم هل استمر ؟ وان كانت لا فلماذا هل هذا عيبا فيك ام في الاخرين ؟
بماذا تحلم ؟ وماهي احلامك؟
ماهي اخبار قلبك الان في اي حالة يعيش ؟

هذه اسئلة المحكمة متروك للأعضاء باقي الاسئله كل عضو ليس له الا سؤالين فقط على الاكثر
https://thefirst.ahlamontada.net
kareem
Admin.com
Admin.com
kareem

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء   المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء I_icon_minitimeالجمعة يونيو 15, 2007 4:02 am

انا جيت يا جماعة المحكمة ومش محتاج معايا محامى لانى بجد هقول الحق

معنى الحب عندى هو عطاء دون مقابل من الطرف الاخر هو صدق القول وصدق المشاعر بين الطرفين والحب كلمة رائعة تحمل كل المعاني الجميلة فالحب هو الاحترام والاخلاص والصدق فكل من نقول له بحبك لابد ان تحمل هذة الكلمة كل صدق وكل احساس صادق ولا لكن فى هذا الزمان اصبحت هذة الكلمة شائعة على السنة الجميع ولا يقدرون حتى معناها

نعم احببت قبل ذلك ولكن ليس كل الحب كان صادق ولكنه كان تلاعب بمشاعر الاخرين لهدف ما فى قرار نفسى ولكن الان تغيرت تمام كل التغير فاصبحت لااستعمل هذة الكلمة الا عن صدق مشاعرى ولا هدف يوجد فى قرار نفسى وانما عن حب صادق طاهر يخلو من الشهوات او التفكير بشىء ما يضر الاخر وانا احببت حب صادق واحد فى حياتى كلها ولكنه على مشارف السقوط ولكن اتمنى من الله الا يحدث هذا وان حدث ذلك فهو قضاء الله وقدرة وعقاب لما فعلتة من قبل ولكن لاذنب لها هى فى كل ما فعلته انا فلا يأخذ الله بما فعتله انا عقاب لها بل يعاقبنى انا فقط وتسعد هى طلية حياتهاى سواء معى او بدونى

هذا هو اول حب لى كما وضحت فى كلامى السابق ولكنه ليس فى استمرار او على مشارف السقوط ولكن بيبنى وبين نفسى فهو سقط فعلا لكن بالنسبة لها هى لاتعتبره سقط لانها لا تعلم بما حدث لى وانا اخشى ان انطق لها بما حدث لى من ظروف فتكون قسوتى عليها مفاجاه كبرى وانا لااتخيل نفسى فى موقف مثل هذا ان ارى حبيبتى تبكى اما عينى او انا ابكى من كثره حزنى فلا تجد الاانها تكون ضعيفة امام دموعى وترضى بالامر وانا لاارضى لها هذا فان اريدها سعيدة دائما سواء كانت معى او لغيرى وانا اقول هذا وقلبى ينزف من داخلى ولكن خوفى عليها اوقوى من اى شىء حتى من نفسى او دموعى اونزيف قلبى كل شىء يهون طالما تكون فى سعادة هذا هو الحب
وانا لااتفاخر كونى حبيب ولكن حزين جدا على ما فعلتة فى تلك السنين

اما بالنسبة للعيب فهو عيب فى انا وليس فى الاخرين لاتلومن الا نفسك قبل الاخري وانا كان لهم بعض العيوب فى حياتك ولكن انت وحدك تستطيع ان تصلح من حياتك وهذا ما سيكون ان شاء الله

احلامى بسيطة جدا فى غاية السهولة ولكن اعتقد ان تحقيها ليس بصعب وهو ان يجمعنى الله بمن احب فى دنيتى واعيش معه حياه كريمة تخلو من الكدب ومن المشاكل والصعاب وان كانت لاتخلو اى حياه من هذا ولكن انا اريد هذا هذا هو حلمى وليس حلمى هو المال او السلطة ولكن الحياة براحة البال حلم اكبر لدى وان يختم الله حياتى انا والجميع ومن نحبهم بالجنة ان شاء الله

قلبى الان يعيش فى حالة ياس ولكن ليس ياس تام ولكن سوف يفيق عندما اردي انا لا عندما يردون الاخرين

ارجو تكون اجابتى تكون كما تريدون وانا لا اقول الا حقيقة امرى ولا احتلق اى كذب فى كلامى

مشكووووور جدا ليك يا بيدو واتمنى ان ارى باقى الاسئلة لمن يريد ان يسال
Janja
كبير الأعضاء
كبير الأعضاء

انثى

مُساهمةموضوع: رد: المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء   المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء I_icon_minitimeالسبت يونيو 16, 2007 5:59 pm

اولا اسئلة هايلة يا بيدو ....

واجابات جميلة وصريحة جداااا يا كيمو

بس انا بقى مش طماعة وهاسأل سؤال واحد :

ليه انت واثق كده انه على مشارف السقوط .. وبما انك انت السبب
ليه متقوليناش ايه اللى انت عملته ؟
http://www.msn.com
sheri
عضو خاص
عضو خاص
sheri

انثى

مُساهمةموضوع: رد: المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء   المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء I_icon_minitimeالسبت يونيو 16, 2007 8:51 pm

والله كريم رد بمنتهى الصراحة

وحسيت من كلامه اد ايه هو حد جميل ومضحى
وحاسس باللى بيحبها وخايف عليها اد ايه
kareem
Admin.com
Admin.com
kareem

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء   المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء I_icon_minitimeالأحد يونيو 17, 2007 9:52 pm

اولا بشكرك يا شيرى على كلامك اللطيف جدا فى حقى واحب اوقلك انى سعيد جدا بكلامك وطبعا يا اسراء انتى كمان شكرا ليكى على كلامك الرائع واجابة سوالك

ان بقول ان حبى على مشارف السقوط وانا قولت ان العيب منى اولا انتى اكيد عرفتى قصتى مع الدراسة بس فى ناس هنا متعرفش انا يا جماعة انسان اهملت فى مستقبلى وبمعنى الاصح فى دراستى ودى طبعا عامل اساسى انه كان يؤهلنى انى ارتبط بواحدة كويسة لكن انا اهملت الدراسة ولسة ما اتخرجتش والمشوار قدامى لسة طويل جدا انا مش حنكلم فى التفاصيل لان دى حياتى الشخصية بس اكيد فى ناس تعرف عنى حكايتى بالاخص بيدو وادهم وخالد ومحمد عبد المنصف لان دول طبعا اعز اصدقائى وطبعا اخر ناس عرفت هما اسراء وايمى واكيد هما فاهمين كويس انا قصدى اية والمفروض يا اسراء مكنتيش سالتى سوالك دة لانك انتى عرفتى كل حكايتى وكل حاجة عن حياتى الدراسية وطبعا مش ممكن انى اكمل فى مع الحب دة وانا كدة معنديش حتجة تؤهلنى لكدة حتى لو هية مواقفة يبقى هية كدة بتظلم نفسها معايا بس اكيد هيكون فى تدخل من الاهل يعنى الموضوع اكيد هيكون منتهى من كل ناحية ومش محتاج انى اوضح اكتر من كدة واستحالة انى اظلم انسانة حبتنى فى يوم من الايام واعلقها بيا اكتر من كدة على الرغم انى انا مقولتش ليها حاجة عن اخر ايامى بس اكيد هيا هتعرفى انى ببعد سواء بقى فهمت بعدى عنها انى بحاول اهرب منها او تفهمت الشىء الصحيح مش هتفرق معايا انى اكون وحش فى نظرها المهم انها تحاول تنسى فى يوم من الايام انها عرفتنى لانى بجد معنديش الشجاعة انى اوجها واقول ليها الكلام دة وجها لوجة لانى لو قبلتها اكبد هكون ضعيف قدمها ومش هقدر اتكلم وكمان مش متخيل منظرها قدامى وهية فى صدمة كدة من هول الكلام طيب لو حد عنده حل ياريت يقول انا كدة صح ولا غلط بس حل بدون مواجهة لو سمحت لانى لو كان الحل هو الواجهة كنت عملتة من زمان

وكمان احب اضيف حاجة انا شوفتها من فترة قريب ونادت عليا كنت ممكن اقول ليها بس لما شوفت فرحتها بيا او ما شافتنى اتكسفت من نفسى كتير ومكنتش عارف اقول اية فضلت السكوت عشان اسمعها ولسانى منطقش بكلمة واحدة غير خلى بالك من نفسك دى اخر كلمة فاكرها قولتها ليها

مشكووووووور ليكى اسراء وشوفيلى حل فى الموضوع دة
DECOOO0
مجموعة الخبراء
مجموعة الخبراء
DECOOO0

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء   المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء I_icon_minitimeالأحد يونيو 17, 2007 11:38 pm

تمام تمام ميرسى ليكم جدا يا جماعه على الردود و على ان الموضوع عجبكم و ميرسى ليك انت كمان يا بيدو انك قدمته بهذه الصوره الرائعه
و على فكره يا كيمو انا كل يوم بكتشف فيك حاجه جديده جدا و صحيح
انت صاحب ما فيش منه
فعلا بجد و الله عارف ليه
لانك من الاصحاب اللى معدنهم نضيف بيتصاحبو علشان الصحابه بس مش علشان المصالح
فعلا
اعرف راجل تعيش راجل تموت راجل ..... اعرف ست تخسر كل يوم راجل
انا فخور بيك و الله كيمو على انك صاحبى
و انت كمان يا بيدو و منصف و ادهم
انا عمرى ما هلاقى اصحاب منك تانى والله
وربنا يديمها نعمه
sheri
عضو خاص
عضو خاص
sheri

انثى

مُساهمةموضوع: رد: المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء   المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء I_icon_minitimeالسبت يونيو 23, 2007 9:38 pm

بيتهيالى اى حد

مش لازم نكون بيدو او ادهم او محمد او ايمى او اسراء
عشان نحس بكلامك
حكايتك بانت من بين كلاماتك
وبان اد ايه انت انسان ندمت على اللى عملته
انك يعنى اهمل تفى دراستك ومستقبلك
وبان اد ايه انت عايز تمشى على الطريق الصح
وعلى فكرة
مش بعيد ابدا
ان نت تقدر تبنى نفسك فى وقت اقل مما تتصور
لان الارداة بتتكس رادامها اى حاجة
وممكن ترتبط بالانسانة دى اللى انت سيبتها عشان مش تظلمها معاك
يعنى كل اللى انا عايزة اقوله ياكريم
ان بدل الدراما اللى فى موضوعك ممكن ده فى وقت قصير يتحول لاحلى ايام عمرك
وربنا يوفقك يارب
Janja
كبير الأعضاء
كبير الأعضاء

انثى

مُساهمةموضوع: رد: المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء   المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء I_icon_minitimeالجمعة يونيو 29, 2007 1:35 am

لا يا شيرى كلام كريم مش دراما ولا حاجة .. دى تجربة حقيقية وواقعية جداااا

ولو بان انها دراما زى ما بتقولى يبقى عشان هوه جاوب علينا بكل صراحة

مشكووور يا كيمو

بس يا شيرى حتى لو فى ارادة بيبقى برضو فى حاجز ادامنا اسمه الروتين والوقت
يعنى ازاى هيعدى بسرعة واحنا مرتبطين بسنين دراسة لازم نخلصها عشان نقدر نكمل حياتنا صح وبشكل سليم

وبصراحة يا كيمو انا للاسف مش عارفة ارد عليك ابداا لانك انت الوحيد اللى تقدر تقرر فى الموضوع ده .. تعرف يا كريم انت انسان نبيل جداااا واى شخص يفخر انك تكون موجود فى حياته وده مش كلامى وحدى ده كلام اى واحد وواحدة عرفوك وعاشروك حقيقى ... فعشان كده انت اى قرار هتاخده هيبقى طبعا فى صالح الانسانة الجميلة دى وفى صالحك برضو ...

وربنا ويوفقك ويكون مستقبلك احلى واحسن من كل اللى راح ياااااااا رب
وطول عمر اللى جاى بيبقى احلى من اللى فات

ودائماااااااا

don`t for get god
http://www.msn.com
sheri
عضو خاص
عضو خاص
sheri

انثى

مُساهمةموضوع: رد: المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء   المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء I_icon_minitimeالجمعة يونيو 29, 2007 8:47 pm

اولا يااسراء انا بقول الدراما مش التأليف

يعنى انا اقصد الحزن فى قصته والالم
ثانيا بقى انتىت بتقولى ان الارادة بيوقف ادامها روتين
طيب واحنا بقى ليه نخلى الروتين ده هو اللى يتحكم فينا
مش احنا اللى نكسره
انا عيشت قصص ادام عينى
الشباب عملوا المستحيل عشان يرتبطوا باللى بيحبوهم
وربنا بيكافا الىى بيصبر واللى عنده ارادة
DECOOO0
مجموعة الخبراء
مجموعة الخبراء
DECOOO0

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء   المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء I_icon_minitimeالأحد يوليو 15, 2007 6:27 pm

خلاص يا جماعه انتم هتضربو بعض و انا واقف ولا ايه
الطيب احسن و انتى الكبيره يا شيرى اسفينلك و الله
و انتى كمان يا اسراء الله مش عيب كده دى كبيرتنا برضو مش عيب لما تردى عليها كده
لا اله الا الله
ده شيطان و الله اللى دخل بينا ده
يلا ربنا يقدرنا على فعل الخير
و انا جاى اهدى النفوس

المحاكمة : كريم في قفص الاتهام .وأسئلة الاعضاء
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» وجه الشبه بين الناس والعطور...فأي من العطور تفضل